Rok od roku musí majitelé značek vynakládat stále větší úsilí na ochranu svých produktů před zneužitím. Jen do EU se každoročně dováží padělané zboží v hodnotě přibližně 120 miliard eur, což představuje přibližně 6 % celkového dovozu. A právě digitální technologie nabízí nové možnosti v boji proti padělání. Jedním z příkladů je sériový QR kód ValiGate® DirectPrint od společnosti SCRIBOS, který je chráněn proti kopírování a lze jej tisknout přímo na etikety nebo na obaly výrobků standardním tiskovým postupem. Díky partnerství společnosti SCRIBOS se společností HP Indigo, lze nyní tuto inovativní technologii používat na těchto tiskových strojích.

QR kód s aplikací Scribos

Používání QR kódů se v posledních letech prosadilo jako rychlý a snadný způsob propojení analogových produktů a publikací s digitálním světem. Standardní QR kódy však nejsou odolné proti padělání a umožňují pouze odkazy na jednotlivé webové stránky nebo informace o produktech. SCRIBOS ValiGate® – jsou jedinečné QR kódy s ochranou proti kopírování a dalšími možnostmi. Velmi důležitým faktorem pro jejich využití je možnost snadného naskenování bez aplikace, pouze pomocí fotoaparátu mobilního telefonu. ValiGate® využívá celý QR kód k vložení patentovaného vzoru pro ochranu proti kopírování, který společnost SCRIBOS vyvinula na základě poznatků ze svých holografických ochranných prvků. ValiGate® se neomezuje pouze na QR kódy, ale lze jej kombinovat i s jinými 2D kódy a 1D kódy nebo jej lze použít i jako volný tvar, integrovaný do designu obalu.

Zobrazení rozšířených informací o produktu

Řešení ValiGate® poskytuje nejen rozsáhlé možnosti sledování a dohledávání, ale nabízí i nejvyšší možné zabezpečení. Dále otevírá bránu do světa značky zákazníka – s dalšími odkazy na informace o výrobku (složení / výživové hodnoty / použití), videa, návody a webové stránky. To je velmi důležité především v případě etiket, kdy je jejich velikost poměrně omezená. Přitom do listopadu 2023 budou muset všechna vína a aromatizovaná vína uváděná na trh v EU, bez ohledu na jejich původ, uvádět na etiketě nebo na internetu seznam složek a úplné výživové údaje. Tím se nabízí ideální propojení etikety s online obsahem, který je navíc možné průběžně doplňovat a aktualizovat.

V případě zájmu o vyzkoušení této aplikace je možné ve spolupráci se společností DataLine Technology uskutečnit testovací kampaň, pro získání reálných poznatků z praxe.

Zdroj: printprogress.sk
Autor: Martin Bělík